In het begin van de jaren 1930 zochten de protagonisten naar een naam voor de nieuwe architectuur. Op aanraden van Le Corbusier veranderde Alberto Sartoris de term ‘rationele’ door ‘functionele’ architectuur in de titel van zijn boek uit 1932: Gli Elementi dell’Architettura Funzionale. De andere naam voor de modernistische architectuur ‘The International Style’ was een deel van de titel van een ander belangrijk boek uit 1932, dat van Henry-Russell Hitchcock en Philip Johnson. Het boek was de catalogus van een tentoonstelling in het MOMA te New York. Sartoris eerste editie was ook internationaal georiënteerd, met werken van meer dan 150 architecten uit 25 landen, met in het totaal 676 foto’s. De tweede editie uit 1935 is nog uitgebreider, met meer dan 200 architecten uit 29 landen, en naast de 687 foto’s ook veel grondplannen. De woning Peeters was vertegenwoordigd met drie foto’s.
In het archief van Eysselinck zitten grondplannen van de woning Peeters, die na de voltooiing er van getekend zijn, hoogstwaarschijnlijk met het oog op een publicatie.
In de uitgave van 1935 van het boek van Sartoris staat maar één kleurenprent: een axonometrie voor de villa-studio van Jean Saladin van Berchem te Parijs. Het ontwerp van de architect dateert van 1930 en we zien de oost- en zuidgevels.